29 oktober 2019 om 00:00
iBOOD

Withings Health

Withings Health
Slim en gezond lichaam

Een smart home start bij jezelf, want ook je lichaam rekent elke minuut van de dag op jouw gezond verstand. Daarom ontwikkelt Withings tal van producten waarmee je je slaap en activiteiten bijhoudt, maar ook je hartslag en bloeddruk. Alle resultaten vind je terug in de Health Mate App.

29 oktober 2019 om 07:36
sardonis1973 Gebruiker

Een horloge die een ECG kan maken . Stel ik mij de vraag waarom ze dan in de ziekenhuizen nog werken met zuignappen op de borstkas.  :P

29 oktober 2019 om 16:55
Hemeryck Gebruiker

Er wordt maar één afleiding genomen, ipv 12 bij een normaal EKG. Is voldoende om hartrithme stoornissen te ontdekken, maar NIET om ischemie of infarcten terug te vinden.

29 oktober 2019 om 11:49
stefan145 Gebruiker

Hoi, wat zijn de uiterste maten van het bandje? Ik heb vrij smalle polsen en ben daarom benieuwd naar deze maat en de diameter van de klok zelf.

29 oktober 2019 om 11:57
Moderator Jelle Moderator

De diameter van het klokje is 39.5mm. De lengte van het bandje is 90mm+115mm daarnaast is het vrij eenvoudig om andere bandjes erop te doen.

30 oktober 2019 om 19:47
AllardvH. Gebruiker

Kan je dit horloge gebruiken icm een pacemaker?

31 oktober 2019 om 00:11
Moderator Niek Moderator

Goedenavond AllardvH,

Dit ga ik voor je navragen.

31 oktober 2019 om 08:30
Franckie_vdW Gebruiker

Als je al hartproblemen hebt of gehad hebt, zou ik me zeker beperken tot professionele apparatuur gebruikt door een professional. In dit soort apparaten die altijd meer beloven dan wat ze kunnen, zou ik geen vertrouwen hebben. Je bloeddruk en hartslag meten; OK. Maar daaruit ook een conclusie trekken en hartziekten voorspellen … dat is erover. Het zou goed zijn de mening van een dokter hierover te lezen, in dit forum.

31 oktober 2019 om 09:34
Moderator Niek Moderator

Nee je kunt hem niet gebruiken icm een pacemaker.

31 oktober 2019 om 22:16
rsinselmeijer Gebruiker

Ook waarom niet?

In principe hebben hartslagmeters geen invloed op de pacemaker en icd (https://www.stin.nl/over-de-icd/wat-wel-en-niet-mag-met-een-icd/hartslagmeters-met-en-zonder-borstband.htm) ook een smartwatch kan gewoon gedragen worden maar net zoals de telefoon 15 cm van het device gehouden worden.

De hartslagmeters kunnen echter wel een foute hartslag weergeven omdat het electrische signaal van de pacemaker ook wordt gezien als slag en er soms twee of drie nodig zijn bij een hartslag.

Een weegschaal met vetmeting kan wel invloed hebben op de werking van een pacemaker of icd. Dit omdat er een stroompje het lichaam in wordt gestuurd.

1 november 2019 om 08:34
Macotje Gebruiker

Staat de Bluetooth standaard aan, of alleen als er connectie gemaakt wordt met de app?

Zit je aan een abonnement vast om dit te gebruiken, of is de app gratis?

Heb je gps nodig om de afstand te meten, of doet ie dit aan de hand van stappen berekenen?

Staat gps altijd aan?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.