13 april 2020 om 00:00
iBOOD

Alfoto Q-Mic 3-In-1 Microfoon | De Microfoon Voor Contentmakers!

Product expert aanwezig

Alfoto Q-Mic 3-In-1 Microfoon

Vlogs met goed geluid, foleygeluiden die top klinken, veldopnnames van dito kwaliteit… Podcasts zonder een vuiltje aan de audiolucht. Je legt het vast met deze Q-Mic microfoon.

Specificaties

Merk: Alfoto
Type: Q-Mic 3-In-1 Microfoon
Grantie: 2 jaar

• Voor vloggers en contentmakers
  • Drie microfoons in één
  • Eenvoudig in gebruik en geen batterijen nodig

Microfoon-eenheid 1

• Polair patroon: Omni
  • Frequentierespons: '35-18 KHz ±3 dB
  • Gevoeligheid: '-30dB ±2 dB
  • S/N-verhouding: '-68dB SPL
  • Standaard bedrijfsspanning: 1,5 V dc

Microfoon-eenheid 2

• Polair patroon: Richtinggevoelig
  • Frequentierespons:'35-18 KHz ±3 dB
  • Gevoeligheid: '-38 dB ±2 dB
  • S/N-verhouding: '-68 dB SPL
  • Standaard bedrijfsspanning: 1,5 V dc

Afmetingen & gewicht

• Afmetingen: 90 x 60 x 45 mm
  • Gewicht: 36 gram

Dit ontvang je

• Q-Mic
  • Windscherm
  • Statief
  • Klein statief
  • Smartphonehouder
  • 3.5 mm kabel (3,5 mm TRS 280 mm)
  • 3.5 mm kabel (3,5 mm TRS 1,5 m)
  • 3.5 mm kabel (3,5 mm TRRS 280 mm)
  • 3.5 mm kabel (3,5 mm TRRS 1,5 m)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Alfoto Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

13 april 2020 om 01:10
joesoef Gebruiker

@Alfoto Expert maar ook ieder ander met een zinnig antwoord, hoe werkt dat met stereo? en die 3,5mm is leuk maar hoe moet dat met een IPhone en zijn lightning aansluiting?

Beantwoorden

13 april 2020 om 11:27
joesoef Gebruiker

Ja, maar nu gaat het interessant worden. Zit er dan geen vertraging doordat er dan software aan te pas moet komen om signalen om te zetten? Dat is het zelfde als bij bluetooth, er komt een delay. En vervolgens moet je een lipsynchronisatie zien te vinden op zo een klein schermpje. Of zie ik ijsberen.

Beantwoorden

13 april 2020 om 12:22
partypooper81 Gebruiker

nee, hoor, werkt perfect. Elke microfoon doet dat toch, of die nu in het apparaat zit ingebouwd of er via een extra kabeltje aanhangt: de analoge signalen worden omgezet naar digitale die dan in de pc/smartphone kunnen worden gebruikt…

Bluetooth, vooral oudere versies, hebben problemen met vertraging aangezien bluetooth initieel niet voor audio is ontwikkeld…

Beantwoorden

13 april 2020 om 08:21
wbree Gebruiker

Is dit ding van Philips? Staat onder dat kopje.

Beantwoorden

13 april 2020 om 09:22
Thmzzz Gebruiker

Lijkt me niet, het was een kickstarter project.

Beantwoorden

13 april 2020 om 11:28
joesoef Gebruiker

Dus het is illegaal? Lijkt mij niet. Dat je de naam Philips kan kopen is weer wel zo, als je er aan voldoet kan dat.

Beantwoorden

13 april 2020 om 23:31
Moderator Paul Moderator

De naam van de categorie (Philips) is onjuist en zal na de nacht aangepast worden. Dit product heeft niets met Philips te maken.

Beantwoorden

13 april 2020 om 09:01
Dijkh1 Gebruiker

Kun je deze mic gewoon op een gaming desktop aansluiten? En is hij goed genoeg om mee te livestreamen?

Beantwoorden

14 april 2020 om 11:30
Official Product Expert Alfoto Expert Official Product Expert

Ja, je kunt de mic aansluiten op een gaming desktop om mee te livestreamen.

Beantwoorden

13 april 2020 om 09:04
KeMaLiPro Gebruiker

Kan deze ook gebruikt worden op een laptop en/of vaste computer? Ik zou de microfoon onder andere willen gebruiken voor live videogesprekken. Hierbij gebruik ik ook een koptelefoon zonder microfoon.

De recentere laptops hebben maar één aansluiting meer voor koptelefoon en microfoon.

Mijn concrete vraag: Kan ik dus EN koptelefoon EN microfoon tegelijkertijd gebruiken terwijl ik op mijn laptop maar één aansluiting heb?

Beantwoorden

13 april 2020 om 12:11
partypooper81 Gebruiker

ja, maar dan heb je een splitter nodig die je koptelefoon en microfoon opsplitst in 2x 3,5mm aansluitingen

Beantwoorden

14 april 2020 om 11:30

Dat klopt!

Beantwoorden

13 april 2020 om 09:25
Thmzzz Gebruiker

Ik zie online vrij weinig (lees: geen) reviews. Alleen een kickstarter site (https://www.kickstarter.com/projects/alfoto/q-mic-optimally-designed-for-all-types-of-content-creators/comments) en een indiegogo. Lijkt allemaal erg mooi, maar echt 99% van de mensen daar hebben hun mic nooit ontvangen en de mensen die het wel deden klagen allemaal dat het niet werkt met hun device (samsung, iphone, laptop).

Bestaan er goede reviews? En is levering gegarandeerd? Het kost natuurlijk vrijwel niks, maar als je niks krijgt dan haak ik toch af.

Beantwoorden

14 april 2020 om 11:29

Goedemorgen Thmzzz, levering is gegarandeerd. Een goede Nederlandse review vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=nLXUDPVwlKM

Beantwoorden

13 april 2020 om 09:49
Bernert Gebruiker

Hier een nette review waarbij de Q-mic vergeleken wordt met 2 andere mic’s:
https://www.youtube.com/watch?v=punKiqKvsVA

Beantwoorden

13 april 2020 om 09:51
pieterschepman Gebruiker

@alfoto expert interpreteer ik de specs goed: de frequentie respons is 350 Hz – 16 kHz? Of wordt er 35Hz – 16kHz bedoeld?

Beantwoorden

14 april 2020 om 11:28

Goedemorgen Pieterschepman, hierop moet ik het antwoord schuldig blijven.

Beantwoorden

13 april 2020 om 10:28
Pti Gebruiker

Ik heb mijn ogen even langs de reacties op hun Kickstarter en Indiegogo pagina laten gaan. Deze fabrikant krijgt van mij geen cent en ik hoop voor iBood dat zij wél hun producten geleverd krijgen…

Beantwoorden

14 april 2020 om 11:25

De producten zijn al geleverd aan iBood en er is dus uiteraard zekerheid van levering.

Beantwoorden

13 april 2020 om 11:31
raoul4one Gebruiker
13 april 2020 om 11:31
raoul4one Gebruiker
13 april 2020 om 11:33
raoul4one Gebruiker

Lijkt wel veelbelovend. Video beantwoord veel vragen. Op youtube meerdere reviews gevonden. Dit eerste die ik zelf keek. Bestelling via ibood lijkt me wel dat je krijgt wat je bestelt.

Beantwoorden

13 april 2020 om 11:45
joesoef Gebruiker

Niet echt wat mij over de streep trekt. Het is gewoon een commercieel kanaal wat speeltjes uitpakt. Belangrijkste, maar een testsituatie kort buiten. Niet echt testen. Uitpakken, verkopen en wegwezen. En lees de enkele commentaren onder het filmpje. Video is niet opgenomen met de microfoon.

Beantwoorden

13 april 2020 om 17:20
joesoef Gebruiker

@Alfoto Expert, hoe Lang garanderen jullie ondersteuning met eventuele drivers, werkt dit met een verloopkabel op de iPhone 11 en in stereo?

Beantwoorden

14 april 2020 om 11:24

Goedemorgen Joesoef, er zijn geen drivers nodig voor deze mic. Het werkt met de iPhone 11 met een verloopkabeltje. Uit de omschrijving van de fabrikant kan ik niet opmaken of het in stereo opnames maakt, voor de veiligheid ga ik er vanuit dat het mono betreft.

Beantwoorden

13 april 2020 om 22:30
olivergame Gebruiker

Het verbaast me dat de expert letterlijk niks van zich laat horen?

Zijn er nog vragen beantwoord of niet?

Beantwoorden

13 april 2020 om 23:34
Moderator Paul Moderator

Onverhoopt kon de Product Expert vandaag niet aanwezig zijn. Zouden jullie het fijn vinden als openstaande vragen morgen alsnog beantwoord worden, ook al is de deal dan voorbij?

Als je twijfelt kun je er voor kiezen om alvast tot aankoop over te gaan, om de deal niet te missen, en op basis van de antwoorden besluiten of je de bestelling behoudt of liever wilt annuleren vóór verzending.

Beantwoorden

15 april 2020 om 10:44
tonnoz Gebruiker

I missed this deal unfortunately but I would really like to buy it. Is it possible to still get the deal somehow?

Kind regards, Tony.

Beantwoorden

15 april 2020 om 11:37
Moderator Niek Moderator

Goodmorning Tony,

Unfortunately this deal can’t be bought anymore. You can always tip the buyers and maybe it will pass again in the near future. To tip the buyers click here.

Beantwoorden

17 april 2020 om 18:02
Staffen Gebruiker

Ik heb net de q mic binnengekregen maar de beide statieven en de smartphonehouder zaten er niet bij. Iemand anders ook dit probleem?

Beantwoorden

18 april 2020 om 19:12
dejong-p Gebruiker

Zelf heb ik ook dit probleem: Ibood heeft blijkbaar alleen de microfoon en de kabeltjes verstuurd en niet de Video Kit, zoals beschreven in beschrijving. Check: https://youtu.be/DTyRDokPslQ

Wat in deze video uitgepakt wordt, is wat beloofd is door Ibood. Dus ze moeten hun belofte waarmaken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.