15 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Philips OneBlade Pro

Philips OneBlade Pro

Trimmen, bijwerken en scheren: de OneBlade doet het precies zoals jij dat wil!

Specificaties

Merk: Philips
Type: QP6505/21 | Philips OneBlade Pro
Garantie: 2 jaar (op de handgreep)

• Nat en droog te gebruiken
  • Perfecte contouren en strakke lijnen
  • Duurzaam mes: gaat tot wel 4 maanden mee (*)

Scheren en trimmen

• Unieke OneBlade-technologie
  • Afscheren
  • Contourvolgend
  • Terugtrimmen
  • Dubbel beschermingssysteem

Gebruiksgemak

• Oplaadbaar
  • Display: 3 LED-batterij-indicators

Ontwerp

• Kleur: Zwart, limoengroen en zilver
  • Handvat: Ergonomische grip

Vermogen

• Gebruikstijd: 60 minuten
  • Opladen: Volledig opladen in 1 uur
  • Batterijtype: Lithium-ion
  • Automatisch voltage: 100 - 240 V
  • Maximaal energieverbruik: 5,4 W

Service

• Vervangend mes: QP210, QP220, QP610, QP620 (om de 4 maanden vervangen)*

Meegeleverd

• 1 mes op de OneBlade-handgreep
  • Precisiekam: 9 lengtestanden (0,5 - 7 mm)

(*) Elk mes gaat tot 4 maanden mee voor de beste scheerervaring. Op basis van twee volledige scheerbeurten per week. Het daadwerkelijke resultaat kan variëren.

15 juli 2020 om 00:17
chewwbakka Gebruiker

Iemand ervaring met de Oneblade?

Beantwoorden

15 juli 2020 om 00:32
Ice- Gebruiker

Ik gebruik het al een paar jaar, en ik hoop dat ze nooit zullen verdwijnen. Ik heb een hele gevoelige huid, waardoor met een mes scheren voor nogal bloederige taferelen zorgt. Doordat deze mesjes heel dicht op de huid zitten maar niet compleet er tegen aan, krijg een redelijk gladde scheerresultaat zonder snijwonden. Eerlijk toegegeven, het is nooit extreem glad geschoren, maar dat is ook onmogelijk zonder een mesje direct op de huid te zetten. Het opzetstuk werkt trouwens ook prima voor mijn 5mm baard(je).

Beantwoorden

15 juli 2020 om 00:34
Ice- Gebruiker

in mijn opinie het enige minpunt is de levensduur van een mesje. ik snap niet hoe ze bij 4 maanden uitkomen. In mijn ervaring is het hooguit 2, afhankelijk van je haardikte.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 06:22
The_Casperman Gebruiker

Ik heb er laatst ook 1 gekocht omdat mijn oude tondeuse na 10 jaar klaar was (accu laadt niet meer). Ik twijfel of ik m nou echt fijn vindt. Voor m’n baard is het wel fijn dat de vele standen voor een verloop in lengte goed werkt. Jammer dat ik niet goed onder m’n neus kan komen omdat dat opzetstuk best groot is, waardoor ik daar zonder opzetstuk moet trimmen. De mesjes slijten enorm snel, dit is het verdienmodel achter dit apparaat denk ik. De oneblade lijkt goedkoop maar wordt duur door de snel bot wordende mesjes. Mijn oude goedkope tondeuse was rond de 150 euro en ging ongeveer 10 jaar mee en is nog steeds scherp. Voor bijvoorbeeld borsthaar trimmen is de oneblade niet fijn,  pakt van geen meter. Als ik nu had kunnen kiezen dan was ik voor een ander apparaat gegaan.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 00:54
Van Gal Gebruiker

Waar kan ik nieuwe mesjes kopen en zijn die heel duur dan?

Beantwoorden

15 juli 2020 om 11:54
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Van Gal,

Zoals jumpmasterz hieronder terecht aangeeft zijn de mesjes op diverse plekken te koop. Zo vind je ze soms bij ons, maar ook bij drogisterijen en electronica zaken.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 06:17
jumpmasterz Gebruiker

Goede ervaring mijn mesjes gaan langer mee zal beetje per persoon verschillen.

Ik ben zeer tevreden opladen is snel en accu gaat ook lang mee.

Mesjes kun je kopen bij de Kruidvat,bol, MediaMarkt en iBood heeft ze soms ook

Beantwoorden

15 juli 2020 om 07:44
Fotoderoodt Gebruiker

Ik scheer maar om de dag en dan red ik nog geen maand… ofwel wil jejezelf pijnigen.

Ben overgestapt naar amder merk dat een fixed blade heeft en nu al ruim een jaar zonder problemen en nooit meer mesje verwisselen.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 08:01
rberendsen Gebruiker

Prima ding hoor deze One Blade. Mesjes gaan lang mee. Ik twijfel aan de opmerking van Fotoderoodt. Dan moet je wel haast baardharen van staal hebben.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 08:11
edenjose Gebruiker

Ik lees hier bij The_Casperm dat trimmen/scheren van borsthaar niet goed gaat. Ik neem aan dat dit bij oksel-, been- en schaamhaar hetzelfde probleem zal zijn? Dan toch maar een bodygroomer o.i.d. kopen denk ik.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 11:59
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi edenjose,

Graag verwijs ik naar onderstaande uitleg van Philips:

De Philips OneBlade op het lichaam gebruiken

U kunt het mes en de kammen voor lichaamshaar van uw Philips OneBlade gebruiken voor het scheren en trimmen van uw lichaamshaar. Deze opzetststukken worden bij alle OneBlade-modellen voor gezicht en lichaam geleverd.

Als u reeds een OneBlade-model bezit dat alleen geschikt is voor het gezicht, kunt u de OneBlade face & body-set ook los kopen op onze website. De lichaamsset is compatibel met alle OneBlade-modellen, inclusief de OneBlade Pro en OneBlade Norelco.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 12:14
The_Casperman Gebruiker

Ik heb inderdaad van deze opzetstukken maar die werden van geen meter (bij mij). Ik gebruik het baard trimmer kapje voor alles, deze werkt “het beste”. Wel effe goed afwassen voor je je gezicht weer trimmen ????

Beantwoorden

15 juli 2020 om 09:43
Andy_70 Gebruiker

Goed product dat mits mesje in goede staat het prima doet! Maar als ik lees 4 maanden per mesje…neem dat maar met ne hele dikke korrel zout.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 09:51
Raven22 Gebruiker

Ik vind het een onding, als je baardharen net iets te lang zijn werkt het niet meer. Je moet dus echt elke dag en misschien wel 2x per dag scheren.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 10:06
x11freak Gebruiker

Goedkoper op de Philips site incl. gratis verzending:

https://www.philips.be/c-p/QP6505_21/oneblade-pro

Beantwoorden

15 juli 2020 om 12:32
Michelbien Gebruiker

Alleen België..

Beantwoorden

15 juli 2020 om 11:54
Ilyamiddelham Gebruiker

review:

heb zelf al jaren een one blade.

iedereen heeft het over dat de mensen zo snel bot worden. eerlijk gezegt heb ik daar zelf geen last van.

ik trim altijd op +/-3mm  en in de 3 jaar dat ik de one blade heb, heb ik 2 mesjes gebruikt.

na vervangen merkte ik echter geen tot weinig verschil.

ik heb dan niet een zware baard, maar wel vol.

grote pluspunt: de accu gaat enorm lang mee! en dan heb ik het ook over (bij mij) 3 maanden tot een half jaar.

voor mij niks anders dan een one blade.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.