10 augustus 2020 om 00:00
iBOOD

Xiaomi Mi Smart 1C Staande Ventilator

Xiaomi Smart Ventilator

Hittegolf? Waar dan?

Specificaties

Merk: Xiaomi
Type: Mi Smart 1C Staande Ventilator
Garantie: 2 jaar

• In hoogte verstelbaar
  • Energiezuinig en stil (26,6 dB)
  • Op afstand bedienen via app, Google Assistant of Alexa Amazon

Kenmerken

• 14 inch ventilator
  • 7 op maat gemaakt bladen
  • 3 ventilatorsnelheden
  • 2 modi: slaap en standaard
  • Geluidsniveau: 26,6 - 63 dB(A)
  • Draaihoek: 90°
  • Bereik: tot 16 m ver
  • Luchtvolume: 9 - 27 m³ / uur

Draadloze bediening

• Mi Home app (Android / iOS)
  • Google Assistant
  • Amazon Alexa
  • Wifi: 2,4 GHz

Energie

• Voltage: 220 - 230 V
  • Frequentie: 50/60 Hz
  • Vermogen: 38 KW

Afmetingen

• Hoogte: 64 - 100 cm
  • Snoerlengte: 1,6 m
  • Gewicht: 3,5 kg
12 augustus 2020 om 12:08
noshit Gebruiker

Moet zijn 11-8

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 12:45
Tomboo Gebruiker

Hier inmiddels net binnen en meteen in werking. Zeer geruisloos. Zwenkt ook stil. Happy!

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 12:57
Pamas Gebruiker

Bij mij staat er:

ONJUIST GESORTEERD, VERTRAAGD DOOR OPNIEUW SORTEREN

De andere die ik heb besteld is alleen aangemeld bij DHL.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 13:19
Trauws@gmail.com Gebruiker

Hier is ie ook binnen. Helaas draaien de ventilator bladen niet! Het oscileren werkt wel.

Maja, heb je weinig aan. Troepding

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 14:43
meule46 Gebruiker

Misschien eens kijken of je dat “troepding” wel goed in elkaar hebt gezet. Denk dat het aan de gebruiker ligt

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 19:00
kaylakeman Gebruiker

Bij mij werkt standje 1 niet.

Stand 2 werkt alleen als ik de bladen eerst een zetje geef

Stand 3 werkt goed.

Denk toch dat er iets mis is met de ventilator.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 23:30
Trauws@gmail.com Gebruiker

Zelfde hier maar dan dat alleen strandje 3 werkt met een zetje!

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 08:12
Mibber Gebruiker

Hier hetzelfde euvel, dead on arrival. Ook een zetje geven doet niets.
Retour aangemaaakt.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 13:36
Rvss Gebruiker

Hier ook binnen. Voldoende verkoeling, alleen met geen mogelijkheid te bedienen met de Google Assistant. Blijft aangeven dat het apparaat offline is/niet reageert, maar ontkoppelen is ook niet meer mogelijk omdat Xiaomi Home niet in de lijst staat. Niet echt smart dus.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 14:44
meule46 Gebruiker

Je moet ook zoeken naar Mi home

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 15:37
bartootes111 Gebruiker

Het lukt mij niet met Alexa..

MI Home skill geinstalleed maar apparaat wordt niet gevonden tijdens discovery…

Is het iemand wel gelukt met Alexa?

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 15:43
Rvss Gebruiker

Staat er niet bij, heb de hele lijst al twee keer doorlopen. Via de Mi app is de fan wel te bedienen, dus hij is zeker niet onbruikbaar alleen niet te bedienen met spraakbesturing.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 15:54
bartootes111 Gebruiker

Werkt bij mij nu voor Alexa: server in de MI Home app moet hetzelfde land zijn als je land waarin je Amazon Echo geregistreerd staat. In mijn geval is dat US. In eerste instantie stond de MI Home app ingesteld op server Nederland. Na wijzigen naar US en de fan opnieuw moeten toevoegen in de MI Home app wordt de fan gevonden door Alexa. Werkt perfect!

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 17:02
Andree Gebruiker

Ik kon Mi Home toevoegen, dat lukt als je daar een account voor hebt gemaakt.

Je kan hem alleen aan en uit doen en hij onthoudt de laatste instelling.

Hij is redelijk stil maar de brom van de motor stoort mij wel een beetje (ik stoor me trouwens aan alles).

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 17:09
bartootes111 Gebruiker

+ harder zetten ‘Set fan to 1′ ‘Set fan to 3′

Die brom heb ik niet.. vind hem super stil voor een fan :)

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 14:53
marxmits Gebruiker

Gisteren is die klaar gezet voor verzending. Inmiddels is de status nog steeds niet veranderd:

Zendingsgegevens ontvangen bij DHL

Wat gaat er mis? Wanneer kan ik mijn fan verwachten?

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 16:43
derjusti Gebruiker

Hier hetzelfde. DHL is vergeten een stapeltje dozen mee te nemen denk ik?
Er moet genoeg tijd zijn geweest om ze klaar te zetten, want ze waren al op tijd uitverkocht :-)

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 16:59
A.tenwolde Gebruiker

Ik heb ook nog niks…. Alleen bevestiging van aankoop van iBood.

Geen eens verzendbevestiging…  Ben benieuwd  wanneer ik iets hoor!

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 20:58
RipCore Gebruiker

Jep, ik heb hetzelfde, al 2 dagen:

VOLG DE ZENDING VAN IBOOD
ZENDINGSGEGEVENS ONTVANGEN BIJ DHL

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 21:05
tminus3 Gebruiker

Zelfde verhaal hier. Nog geeen beweging in mijn zending.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 22:27
tminus3 Gebruiker

Ah, nu is de tracking bijgewerkt; levering staat voor morgenmiddag gepland.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 15:16
RipCore Gebruiker

Hij’s binnen, werkt stil en is aangesloten op Google Home. All is well.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 17:43
avanzuuk Gebruiker

Zojuist ontvangen. Ziet er prima uit en is inderdaad behoorlijk stil in stand 1.

Direct verbonden aan WIFI en met de Xiaomi Home App kan ik het volgende instellen:

Aan/Uit; Direct breeze of sleep mode; Fan speed settings (stand 1, 2 of 3);  Oscillation (=zwenken); Delayed turn-off (tot 8 uur); Indicator (aan/uit); Notification sound (aan/uit) en Child Lock (aan/uit).

Vervolgens de Fan ook verbonden aan mijn Google Home App. Kleine teleurstelling: via die app kan ik hem enkel aan of uit zetten.

Vervolgens via mijn Lenovo Smart Display het commando “Hey Google Fan Aan” gegeven en dan krijg ik een menu te zien waarbij ik middels een touchscreen de fan aan of uit kan zetten en via het touchscreen kan de fan op standje 1, 2 of 3 zetten. De overige instellingen (die wel werken via de Xiaomi app) kan ik helaas niet instellen via mijn Lenovo Smart Display.

Als iemand tips heeft hoe ik het voor elkaar krijg om de commando’s uit de Xiaomi Home App ook te kunnen gebruiken in google home en/of mijn Lenovo Smart Display, dan hoor ik het graag.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 17:58
peetpp Gebruiker

lukt mij niet direct de Fan te verbinden aan mijn Google hme App, hoe is het bij jou gelukt?

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 18:19
Kilian Gebruiker

@peetpp: Binnen Google Home app dien je je Xiaomi account te koppelen, dit kan je doen door ‘Mi Home’ toe te voegen.
@avanzuuk: Zet fan aan, werkt dat? Zet fan op 1/2/3 zijn ook commando’s.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 18:37
avanzuuk Gebruiker

@peetpp: inderdaad, binnen google home je xiaomi account koppelen werkte voor mij ook direct

@Kilian: dank voor de tip ! Ik heb van alles geprobeerd maar “zet fan op X” had ik nog niet geprobeert.

Blijkbaar zijn Direct breeze of sleep mode; Oscillation (=zwenken) en Delayed turn-off (tot 8 uur) dus niet instelbaar via Google Home

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 18:49
peetpp Gebruiker

bedankt voor de tips maar dat had ik al tig keer geprobeerd, nog een aantal keer geprobeerd nadat ik de regio van België naar Nederland (in Mi Home) had veranderd en nu is het ineens wel gelukt al twijfel ik eraan of de wijziging van regio daar iets heeft mee te maken  :)

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 20:59
peetpp Gebruiker

reageert goed op volgende commando’s zet ventilator … op/aan  uit/af  1/2/3

in België gebruiken we het engelse woordje fan niet zo veel, toch niet om een ventilator aan te duiden

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 17:49
Raven22 Gebruiker

heb hem ook binnen, voor het geld prima ding, maar nogal veel plastic en heb wel stillere gezien/gehoord.

Krijg hem ook met geen mogelijkheid gekoppeld aan de app, meerdere apparaten geprobeerd

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 08:43
ProGunNL Gebruiker

ik moest de app locatie permissies (Android) geven voordat hij met wifi kon werken.. daarna ging het koppelen wel.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 18:55
roysmits Gebruiker

Hier is hij ook binnen!!

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 20:33
SuperKris Gebruiker

Hier ook 2 stuks binnen.

Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid gevonden in de Xiaomi home app. Die Xiami home ab heb ik al een tijdje. Onder andere een Xiaomi wifi camera en een hele hoop sensoren via een xiaomi gateway 3.  Werkt allemaal prima, en ervaring zat dus.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik heb het volgende al gedaan:
- Lampje knippert oranje (dat doet hij uit de doos al)
- Telefoon op 2,4 en 5hgz geprobeerd
- Router gereset
- via de telefoon direct op de wifi van de ventilator.

Beide krijg ik dus niet verbonden. De ventilatoren staan op 3m afstand van een goede router. Mijn telefoon is een P20 pro met Android 10.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 20:50
peetpp Gebruiker

je moet toch eerst de aan/uit en de speed knop tegelijk indrukken tot je een piep hoort, het lampje brand dan idd oranje. Kreeg eerst ook geen verbinding omdat de router te ver was, vlak bij de router en een meter van de ventilator en toen lukte het wel. Succes.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 22:05
HuibSmit Gebruiker

Heb je de landcode/locatie van de app op Nederland staan?

Werkte bij mij eerst niet omdat die op China stond.

Na veranderen gelijk verbinding.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 08:49
ProGunNL Gebruiker

de App locatie permissies geven. Dit heeft het voor mij opgelost.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 22:40
Theis Gebruiker

Heb hem binnen, top apparaatje ???? Wanneer komt ie weer langs? Dan koop ik er nog een paar ????

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 23:08
Moderator Paul Moderator

Goed om te lezen dat de ventilator inmiddels geleverd is en dat jullie er tevreden over zijn. Veel plezier van de aankoop!

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 00:19
Pamas Gebruiker

Hier helaas nog niks binnen! Zweet me de pleuris. :-/

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 00:25
Roberto2310 Gebruiker

Hier ook zelfde status de bestelling.. sinds 3 dagen

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 13:26
ProGunNL Gebruiker

Heb hem gisteren ontvangen. Ben er zeer te vrede van. Heb er zelfs spijt van dat ik er geen twee besteld heb. Lekker stil en makkelijk om te bedienen via de telefoon.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 14:27
lasharor Gebruiker

Ben ik de enige waarbij de fan zorgt voor een vibratie? Ik heb echt check check dubbel check gedaan om te verifiëren dat ik alles goed geïnstalleerd heb maar de fan blijft trillen. Wel een beetje irritant.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 14:42
acute Gebruiker

Hier geen last.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 18:53
UniQGamerNL Gebruiker

Ik heb het ook. Het ratelt een beetje, wat volgens mij stiller moet kunnen.

Beantwoorden

14 augustus 2020 om 08:38
serge.frijn Gebruiker

Had ik ook last van. Heb vervolgens de bovenkant weer uit elkaar gehaald en daarna alles met wat minder kracht vastgezet. Nu is het beter

Beantwoorden

14 augustus 2020 om 10:21
UniQGamerNL Gebruiker

Bij mij maakt ie al het geluid als ik hem helemaal uit elkaar heb zoals ie uit de doos kwam. Dus zonder de fan erop. Of heb je ook het binnenste gedeelte uit elkaar gehaald?

Beantwoorden

14 augustus 2020 om 18:31
serge.frijn Gebruiker

Nee, alleen even opnieuw in elkaar gezet. Zonder fan maakt hij hier geen geluid, dus vrees dat jij een ander issue hebt.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 17:33
derjusti Gebruiker

Hier lijk ik ook een DOA te hebben: oscileert wel, maar de bladen blijven stil; iemand nog tips?

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 18:28
beek3377 Gebruiker

Hier het zelfde probleem….

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 19:19
justin-l Gebruiker

Hier hetzelfde probleem. Oscilatie werkt prima via de app en handmatige bediening, maar verder doet hij niks.

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 19:25
Under_World Gebruiker

Yupz, hier hetzelfde 1 van de 2 DOA. Kwam een beetje een vreemd luchtje van de fan.

Ander ding is dat ik de fan niet in mijn mi home app kan vinden.

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 19:26
Under_World Gebruiker

Hoop op een nette oplossing, want dit is niet de eerste keer een DOA via iBood.

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 23:27
Moderator Paul Moderator

hoi Under World, als je hiervoor een serviceverzoek hebt ingediend, zal de klantenservice voor een nette oplossing zorgen.

Beantwoorden

14 augustus 2020 om 14:22
Pamas Gebruiker

2 stuks besteld. 1 (pas) vandaag ontvangen, 2e is alleen aangemeld bij DHL verder niets mee gebeurd zo te zien. Grrr!

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 23:29
Moderator Paul Moderator

hoi Pamas, de kans is groot dat de Track & Trace status van het 2e pakket binnen enkele dagen alsnog verder zal lopen. Mocht dat niet gebeuren, dan graag een berichtje naar de klantenservice sturen.

customerservice@ibood.nl
of
klantendienst@ibood.be

Beantwoorden

19 augustus 2020 om 07:30
Pamas Gebruiker

afgelopen vrijdag gedaan. Helaas nog steeds geen reactie mogen ontvangen..

Beantwoorden

19 augustus 2020 om 21:32
Pamas Gebruiker

Vandaag reactie gekregen van iBood. Fan gaat helaas niet meer geleverd worden, gekd wordt terug gestort. Heb tevens een kortingscode twv €10 gekregen. Netjes maar had liever de ventilator ontvangen. :-/

Beantwoorden

5 september 2020 om 08:22
Pamas Gebruiker

* Helaas nog steeds het retour geld niet op mijn rekening mogen ontvangen.. :(

Beantwoorden

17 augustus 2020 om 14:31
GeitjeG Gebruiker

De ventilator werkt bij mij goed, alleen ik krijg hem met geen mogelijkheid toegevoegd aan de Mi Home app. Ik gebruik de Mi-home app al lang, en heb wel enige ervaring met Xiaomi producten. Heb al verschillende manieren geprobeerd:

Wifi op alleen 2.4 ghz, met verschillende android devices, via directe manier verbinden met het netwerk van de fan (want die is wel zichtbaar), met de QR code, door een nieuw account aan te maken, de app opnieuw installeren, firewall e.d. uitzetten.

Niks werkt helaas. Ik heb de support van Xiaomi gemaild, zij gaven een aantal van bovenstaande opties aan, als dat niet zou werken zou ik Ibood moeten contacten. Maar als ik terugstuur onder garantie: wordt dit goed getest? Ik vrees dat ik misschien onderzoekskosten moet gaan betalen…

Beantwoorden

17 augustus 2020 om 14:52
Pamas Gebruiker

Da’s raar, hier ging het in één keer goed. Kies je in de app: +> Luchtbehandeling> Mi Smart Standing Fan 1C?

Beantwoorden

17 augustus 2020 om 17:44
peetpp Gebruiker

bij mij lukte het eerst ook niet direct maar toen zowel de router als de ventilator  en de smartphone dicht bij elkaar stonden, lukte het erg vlot.

Beantwoorden

18 augustus 2020 om 12:27
j.janssen Gebruiker

Ik kreeg hem ook niet in de app. Ik denk dat het komt omdat ik veel Ali-spul heb en daarvoor staat de server ingesteld op China (mainland). Voor deze ventilator moet de server op Nederland staan. Ik heb als oplossing een tweede Mi-account gemaakt en op een ander device de app geïnstalleerd. Nu kan ik hem via dat device wel bedienen. Via mijn eigen telefoon helaas niet.
De app biedt overigens de optie om apparaten te delen tussen accounts, maar dat is me niet gelukt. Misschien ook vanwege de verschillende serverinstelling.

Beantwoorden

18 augustus 2020 om 12:23
j.janssen Gebruiker

Ik heb er twee besteld, één heel snel ontvangen (waarvoor hulde iBood) en die doet het prima. Die andere blijft echter al ruim een week hangen in de cityhub van DHL, met allerlei vage meldingen in de track&trace. En DHL geeft natuurlijk niet thuis, die zeggen dat ik het maar met de afzender moet regelen. Ik heb al een serviceverzoek ingediend, maar wil hier in het forum gewoon even mijn frustratie kwijt. Want dit is al de zoveelste keer dat er iets mis gaat bij DHL. Dingen worden niet geleverd en toch zet de bezorger zelf een krabbel, pakketten worden over de schutting of in de heg gegooid, zaken blijven hangen in distributiecentra enzovoort. Ibood, stop gewoon met DHL of spreek ze eens heel duidelijk hier op aan en eis betere kwaliteit! Jullie zijn een grote partij waar ze misschien naar luisteren. Naar individuele ontvangers luisteren ze niet. En betere kwaliteit is toch wel te verwachten omdat de verzendkosten hier altijd aan de hoge kant zijn, een enkele uitzondering daargelaten. Ibood, jullie klanten worden de dupe van de slechte kwaliteit van DHL!

Beantwoorden

18 augustus 2020 om 13:08
Pamas Gebruiker

Mijn 2e ventialtor is helaas ook nog steeds nergens te bekennen.. :(

Zending is wel aangemeld bij DHL  maar daar is het bij gebleven.

Afgelopen vrijdag klantenservice van iBood gemaild, helaas nog geen antwoord.

Beantwoorden

19 augustus 2020 om 21:33
Pamas Gebruiker

Vandaag reactie gekregen van iBood. Fan gaat helaas niet meer geleverd worden, geld wordt terug gestort. Heb tevens een kortingscode twv €10 gekregen. Netjes maar had liever de ventilator ontvangen. :-/

Beantwoorden

20 augustus 2020 om 12:30
j.janssen Gebruiker

Jammer voor je dat-ie niet meer komt. Wel redelijk netjes opgelost. Die van mij ligt nog steeds in de Cityhub van DHL. Ook nog geen reactie van iBood op mijn servicerequest.

Beantwoorden

22 augustus 2020 om 14:18
j.janssen Gebruiker

Nou DHL heeft ‘m eindelijk weten te leveren. Niks van iBood gehoord op mijn servicerequest.

Beantwoorden

24 augustus 2020 om 20:11
Pamas Gebruiker

niet echt netjes, maar mooi dat jij hem wel hebt ontvangen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.