10 januari 2022 om 00:00
iBOOD

Level Up!

Level Up!
Next level deals voor 2022.

Eindbaas 2021 heb je maar mooi te grazen genomen, nu is 2022 aan de beurt. Met deze deals geef je jezelf in elk geval een flinke powerboost!

10 januari 2022 om 10:38
BaStA Gebruiker

Enig idee hoeveel geluid de VirtuFit Etappe 2.0i Spinbike produceert? En wat betekent: SPD duo? Op de foto’s wordt het niet duidelijk welke pedalen erop zitten. Het lijken toe clips.

Beantwoorden

10 januari 2022 om 11:07
Official Product Expert VirtuFit Expert Official Product Expert

Beste BaStA,

Bedankt voor uw vraag!

De Virtufit Etappe 2.0i Spinbike is een erg stille spinningfiets, uit ervaring is gebleken dat deze minimaal geluid produceert tijdens het trainen. SPD duo betekent dat er aan de ene kant een SPD (kliksysteem) en aan de andere kant een toe-slip mechanisme zit. Deze pedalen zijn gemaakt voor intensief gebruik en zijn tot in de detail afgewerkt.

Succes met de keuze!

Sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

10 januari 2022 om 13:40
BaStA Gebruiker

Dank voor het snelle antwoord. Is die stilte nog uit te drukken in dB’s? Wil mijn buren niet tot last zijn, zoals momenteel wel het geval is met mijn oude Tacx. En is het ook mogelijk om standaard SPD-SL pedalen te monteren? Uit de handleiding lijk ik op te maken van wel. En als laatste vraag: wat houdt 5 hz precies in bij de borstband? Betekent dat normale hartslagbanden van Garmin bijv niet werken? Groet!

Beantwoorden

10 januari 2022 om 13:50

Beste BaStA,

Nog een aanvulling op bovenstaand antwoord. De spinbike heeft toeclips. We hebben iBood gevraagd om dit aan te passen.

Succes met de keuze!

Sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

10 januari 2022 om 14:17

Beste BaStA

Bedankt voor uw reactie,

Exact een waarde in decibel kunnen we niet geven. Feit is wel dat het geluid van deze spinningbike zo minimaal mogelijk is. Uw buren zullen dus geen last hebben van het geluid.

Standaard SPD-SL pedalen zijn inderdaad te monteren op deze spinningfiets. De maatvoering moet wel hetzelfde zijn als dat van het schroefdraad. 5kHz is een gemeten eenheid waarmee deze borstband verbindt. Bluetooth hartslagbanden zijn dus niet compatible met deze spinningfiets.

Succes met de keuze!

Sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

10 januari 2022 om 10:44
Webshopper27 Gebruiker

Komt de nintendo switch lite ook binnenkort? Ben opzoek dus zou goed uitkomen!

Beantwoorden

10 januari 2022 om 11:03
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Webshopper27,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

10 januari 2022 om 11:25
Ultimedia Gebruiker

Bij gebruik van Zwift, past de trainer het weerstandsniveau automatisch aan naargelang de omstandigheden (bv gaat de weerstand automatisch omhoog wanneer je een helling op fietst?

Indien dit het geval is, tot op welke hellingshoek gaat het weerstandsniveau mee? (bv bij mijn Tacx is dit tot 10% helling).

Beantwoorden

10 januari 2022 om 12:02

Beste Ultimedia,

Bedankt voor uw vraag!

Indien u gebruik maakt van de app Zwift kan er bij de VirtuFit Etappe 2.0 geen automatische weerstand worden aangepast. Dit kan wel handmatig. Uiteraard kunt u alle virtuele routes volgen en de uitdaging aangaan met fanatieke spinners over de hele wereld!

Succes met de keuze!

Sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

10 januari 2022 om 17:48
BaStA Gebruiker

Doet de spinningsfiets dat wel bij andere apps? Snap dan niet helemaal wat de compatibiliteit met Zwift is, als de weerstand niet aangepast wordt, of dat niet geregistreerd wordt als je het zelf doet. Behalve dan dat je een Zwift-route voorgeschoteld krijgt?

Probeer te begrijpen in hoeverre dit een vervanging kan zijn van een interactieve Zwift-setup met m’n racefiets eraan gekoppeld.

Beantwoorden

10 januari 2022 om 22:08

Beste BastA,

Bedankt voor uw bericht.

Zwift compatible betekent dat het apparaat verbonden kan worden aan de Zwift app, dit is niet bij elk apparaat mogelijk. Er is met de Zwift app veel meer mogelijk dan virtuele routes lopen met automatische weerstand. De weerstand zult u dan wel zelf moeten aanpassen, er zijn maar weinig apparaten waarbij de weerstand automatisch aanpast in Zwift.

Mocht u nog aanvullende vragen hebben, stel deze dan gerust!

Sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

11 januari 2022 om 17:01
mac0172 Gebruiker

Hai,

ik help even mee, heb al wat onderzoek gedaan via verschillende kanalen:

Doet de spinningsfiets dat wel bij andere apps?

ja, bij bijvoorbeeld kinomap wel, en zeer wss ook bij RGT naar ik heb begrepen.

Probeer te begrijpen in hoeverre dit een vervanging kan zijn van een interactieve Zwift-setup met m’n racefiets eraan gekoppeld.

de etappe 2.0. zou wel alle andere data moeten doorgeven van hometrainer naar zwift.

cadans wattage hartslag etc.

via de app qz qdomyos(moet je maar even op googlen) zou er wellicht volledige compatibiliteit mogelijk zijn, ik krijg de fiets eens dezer dagen binnen en kan dan e.e.a gaan testen.

Beantwoorden

12 januari 2022 om 11:20
HeDU_C62 Gebruiker

Hoe weet je dat hij met Kinomap compatibel is? Ik kan dit nergens vinden op internet.

Beantwoorden

12 januari 2022 om 12:32
BaStA Gebruiker

Dank voor deze extra info! Ben inderdaad vooral benieuwd naar de eventuele automatische weerstand. Die andere apps ken ik niet, zal me daar eens in verdiepen.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 17:08
mac0172 Gebruiker

gemaild naar kinomap, fitshow compatible is blijkbaar altijd automatisch ook kinomap compatible

Beantwoorden

19 januari 2022 om 21:07
joopbro1979 Gebruiker

Vandaag ontvangen en gemonteerd. Nog geen proefrit kunnen maken. Pairen met Zwift of Kinomap is nog niet gelukt. Ook al trap ik, Zwift ziet mijn fiets niet. Pairen met Fitshow lukt wel direct. Ik zie te toegevoegde waarde van deze app echter nog niet zo snel. Morgen maar eens uitgebreider proberen.

Beantwoorden

10 januari 2022 om 18:46
OscarN Gebruiker

Wordt de VirtuFit Etappe 2.0i spinbike op 2e/3e verdieping zonder lift afgeleverd, of kan hier voor extra bezorgkosten gekozen worden bij bestelling?

Beantwoorden

10 januari 2022 om 22:01

Beste OscarN,

Bedankt voor uw vraag!

De bezorgdienst maakt gebruik van een zogenoemde drempelservice, dit betekent dat ze tot de voordeur leveren. Uiteraard kun je altijd de chauffeur vragen of deze bereid is te helpen en in sommige gevallen zal de chauffeur daarin toestemmen maar dit is niet verplicht.

Het is ook mogelijk de onderdelen apart naar boven te tillen.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik ze graag!

Sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

11 januari 2022 om 00:19
OscarN Gebruiker

Drempelservice is normaal gesproken tot de voordeur van de woning, voor appartementen zonder lift maximaal 3 hoog. Ik heb de indruk dat u hier bedoeld levering tot de gemeenschappelijke buitendeur van het appartementengebouw? Dat is wel een belangrijk verschil.

Het pakket in onderdelen de trap optillen zal niet lukken in mijn eentje,  bijna al het gewicht zit in het centrale deel dat niet te demonteren is, en ook nauwelijks kleiner van formaat.

Ik wil de fiets niet in de regen laten staan tot hulptroepen arriveren… Kan dit tegen meerprijs met witgoedbezorging ingeboekt worden?

Beantwoorden

11 januari 2022 om 23:53
Moderator Paul Moderator

De drempelservice geldt inderdaad voor de voordeur van de eigen woning, niet vanaf de gemeenschappelijke buitendeur. Binnenshuis zal het apparaat niet naar een andere verdieping gebracht worden.

Beantwoorden

11 januari 2022 om 07:13
Menn Gebruiker

Werkt fitshow ook op de virtufit i600 roeitrainer? Of alleen op de elite air magnetic?

Werkt knoamp  ook op de virtufit elite air magnetic roeitrainer? Of alleen op de i600?

En maakt de virtufit elite air magnetic veel geluid? Net zoveel als een traditionele luchtweerstand roeitrainer?

Beantwoorden

11 januari 2022 om 08:49

Beste Menn,

Bedankt voor de vraag!

De Row 600i maakt gebruik van Kinomap. Kinomap koppel je ook gemakkelijk aan je favoriete trainingsapps, zoals Strava en Runkeeper.

De VirtuFit Elite Air Magnetic Roeitrainer is via bluetooth compatibel met FitShow. Het exacte aantal decibels is niet bekend bij deze roeier. Wat wel bekend is, is dat het geluid van deze roeitrainer zo minimaal mogelijk is gemaakt.

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

11 januari 2022 om 19:48
Menn Gebruiker

Kun je kinomap ook zonder duur abbonement gebruiken met runkeeper?

Beantwoorden

11 januari 2022 om 21:17

Beste Menn,

Bedankt voor de vraag!

Kinomap is de eerste 7 dagen gratis te gebruiken. Na deze 7 dagen, dient er een abonnement afgesloten te worden. Het is wel mogelijk om dit te koppelen aan Runkeeper, echter dient u hiervoor ook een abonnement af te sluiten na de gratis eerste week.

Mocht u nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik ze graag!

Sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

12 januari 2022 om 00:02
tklavert4 Gebruiker

Ik zie bij de 3-pack Lacoste shirts verschillende verpakkingen/dozen afgebeeld. Bij de witte en 3-kleuren variant staat op de doos ’slim T-shirts’ maar bij de zwarte ontbreekt dit en lijkt het om regular fit te gaan. In jullie beschrijving staat er ‘aansluitende regular fit’, wat doet vermoeden dat alle 3-packs dezelfde fit hebben, maar welke dit dan precies is weet ik niet zeker. Zijn de fits op de foto’s de daadwerkelijke fits die geleverd worden bij bestellen, of kloppen de afbeeldingen niet helemaal met wat er in voorraad is en is het allemaal regular fit?

Beantwoorden

12 januari 2022 om 07:39
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen tklavert4,

Dat ga ik voor je navragen.

Edited by: Niek

Update: Ze zijn allemaal regular fit. De verkeerde afbeeldingen zullen weggehaald worden.

Beantwoorden

12 januari 2022 om 20:13
tklavert4 Gebruiker

Dankjewel voor het uitzoeken, Niek!

Beantwoorden

12 januari 2022 om 08:44
The-Source Gebruiker

Paar weken geleden was de mi scale nog wat goedkoper hier een was verzending zelfs inclusief.

Blij dat ik hem toen heb gekocht

Beantwoorden

12 januari 2022 om 10:41
eefskew Gebruiker

Ik ben erg geinteresseerd in de virtufit opvouwbare roeitrainer maar vraag me af of deze ook geschikt is voor kleine mensen. Ik ben 1.62 en heb schoenmaat 37 en lees op de reviews van bol.com dat deze trainer niet geschikt is voor kleine mensen en ook problematisch is bij schoenmaat 37: “Afstand tussen voetstuk en waar je de haal begint is heel lang. Dat roeit minder lekker. Bovendien minder geschikt voor mensen met schoenmaat 37 (dan kan de band niet goed om de voeten)”.

https://www.bol.com/nl/nl/p/roeitrainer-virtufit-row-600i-inklapbaar-roeimachine-roeiapparaat-fitness-opvouwbaar/9200000118425808/

Beantwoorden

12 januari 2022 om 10:56
rfnbogaardt Gebruiker

ik heb m geprobeerd en vond juist lastig dat de voeten zo ver weg staan omdat je dan niet helemaal kunt “oproeien”. Ben 187 cm. M’n roeiende zoon vond het een raar apparaat. Wij sturen m dus terug

Beantwoorden

12 januari 2022 om 11:31

Beste eefskew,

Bedankt voor uw vraag!

Deze roeitrainer is geschikt voor sporters vanaf 1.55 cm. Met uw lengte van 1.62 cm zou dit dus moeten kunnen. De band kan behoorlijk strak worden afgesteld, ook met een wat kleinere schoenmaat zou u hier gebruik van gemaakt kunnen worden.

Mocht u verder nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het graag!

Sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

12 januari 2022 om 14:53
woutervw Gebruiker

Iemand deze loopband vorige keer gekocht en er wat feedback over heeft?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 23:51
thijs.adriaans Gebruiker

Het ding gaat kennelijk maar 6 km/u. Dat is dus geen hardlopen maar wandelen. De tekst slaat derhalve nergens op. De vergelijking met “gewone” loopbanden gaat compleet mank. Ook is 6 km/u op asfalt lopen niet slecht voor je knieeen. Als je 6 km/u wil lopen ga buiten wandelen of loop desnoods rondjes door de huiskamer of tuin.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 09:58
JulesZeinstra Gebruiker

ik heb op de site van banggood een King Smith walking pad besteld voor €400 Incl. Verzendkosten . Dit betreft de R1Pro. Deze kan tot 10 km /uur. Zit ook “ standaard “ op met dodemanskabel. Ideaal ding. Zeer tevreden mee

Beantwoorden

12 januari 2022 om 16:18
Davey013 Gebruiker

Waarom dient de verzendkosten voor een Apple tag €5,95 te zijn? Deze past makkelijk in een bubbetjes envolop.

Beantwoorden

12 januari 2022 om 16:39
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Davey013,

Dat kan te maken hebben met het gewicht of de afmetingen van de verpakking. Vaak is dat van invloed of het als brievenbus zending verstuurd kan worden.

Beantwoorden

12 januari 2022 om 18:43
Davey013 Gebruiker

Een apple airtag weegt 11 gram en de afmeteingen zijn 32×32 mm. Door een brievenbus pas de Airtag wel. Als je het mij vraagt is er een fout gemaakt met de verzendkosten. Zou je dit eens willen navragen bij de gene die er over gaat?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 07:18
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Davey013,

Ik heb het voor je nagevraagd.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 09:00
jarts001 Gebruiker

Nou ik heb zo’n ding, kwijtgeraakt en ligt ergens in de doornachtige struiken, (waarschijnlijk door iemand gevonden en weggegooid) Dus dan op “zoek mijn” gelokaliseerd. Geeft de Airtag op diverse tijden aan “laatst gezien vandaag om 07.28 uur” dus dan verbindt hij niet om geluid af te spelen.  Maar wel “beweeg je Airtag om geluid af te spelen”. Ja zo lust ik er nog wel tien… “Beweeg je Airtag om geluid af te spelen, dan heb ik OOK MIJN SLEUTELS gevonden…. dom ding! 35 euro door het putje!

Beantwoorden

15 januari 2022 om 08:51
Davey013 Gebruiker

En hebben ze reeds een antwoord gegeven ?

Beantwoorden

15 januari 2022 om 23:38
Moderator Paul Moderator

Voor de veiligheid is gekozen om de AirTag als verzekerd pakketje te versturen, met bijbehorend tarief.

Beantwoorden

12 januari 2022 om 17:34
101 Gebruiker

Bij de Lacoste tshirts staat 2,95 verzendkosten, maar als ik wil afrekenen wordt dit 5,95. Foutje?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 07:16
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen 101,

Heb je toevallig niet meerdere in je winkelwagen of een combinatie met andere deals? Mocht dit niet het geval zijn, welke type, kleur en maat heb je in je winkelwagen wanneer de verzendkosten veranderen?

Beantwoorden

14 januari 2022 om 16:55
number201 Gebruiker

Bij het afrekenen van 1 product ‘3x basic Lacoste t-shirt’ zijn de verzendkosten inderdaad € 5,95 ipv de bij de advertentie vermelde € 2,95.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 20:34
101 Gebruiker

3x Lacoste Basic T-Shirt Kleur: Black Maat: XL Type: Ronde Hals

Beantwoorden

15 januari 2022 om 23:45
Moderator Paul Moderator

Waarschijnlijk is het een foutje in de systemen van iBOOD, maar het blijkt dat je de shirts met v-hals kan bestellen met €2,95 verzendkosten, terwijl bij de ronde hals €5,95 gerekend wordt. Helaas kan dat momenteel niet aangepast worden.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 16:14
Jakke102 Gebruiker

betreft de Etappe 2.0i. Kan je deze ook koppelen aan een garmin fenix 6 bvb, en zodoende alle data binnenkrijgen? Sturen de Wattage en rpm sensoren maw de data door via bluetooth naar externe devices?

tx!

Beantwoorden

13 januari 2022 om 23:45
dvraemdo Gebruiker

Ik zou er niet op rekenen dat je deze zal kunnen koppelen de Fenix 6, laat staan met enig toestel van Garmin. Fenix 6 heeft ANT FE-C (waar je bvb smart trainers mee kan koppelen), denk niet dat deze Etappe 2.0i ook maar iets van ANT ondersteunt. Koppelen met een smartphone via bluetooth zal wel lukken, neem ik aan…

Beantwoorden

14 januari 2022 om 09:16

Beste Jakke102,

Bedankt voor de vraag!

De Etappe 2.0i is alleen compatibel Zwift en Fitshow via bluetooth. Voor de hartslagmeting maakt de spinbike gebruik van het 5 kHz signaal.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

16 januari 2022 om 18:57
samboon Gebruiker

beste, ik kocht recent de vitufit row 600i hier. echter als ik roei dan trek ik deze steeds van de grond. wat kan dit veroorzaken?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.